همراه فارما

همه چیز در مورد کپسول روغن گل مغربی | زمان مصرف | خواص و عوارض

همه چیز در مورد کپسول روغن گل مغربی | زمان مصرف | خواص و عوارض

همه چیز در مورد کپسول روغن گل مغربی | زمان مصرف | خواص و عوارض

کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟

کپسول روغن گل مغربی، کپسول تهیه شده از گیاه گل مغربی است که با نام پامچال شب هم شناخته می‌شود. گل مغربی گیاهی زینتی با برگ‌های بزرگ و دندانه‌دار است که ریشه و دانه آن برای خواص دارویی استفاده می‌شود. دانه این گیاه روغنی به نام ایونینگ پرایم روزاویل دارد که حاوی اسیدهای چرب ضروری برای سلول‌سازی است. این ماده در تنظیم متابولیسم بدن نقش داشته و با مصرف آن می‌توان از مشکلات قلبی و عروقی جلوگیری کرد.
این ماده که کپسول روغن گل مغربی سرشار از آن است، در پیشگیری از بیماری‌های پوستی مانند اگزما و مشکلاتی مانند ریزش مو نیز موثر بوده و به درمان عوارضی مانند آرتریت روماتوئید هم کمک می‌کند. تحقیقات انجام شده در مورد این روغن نشان‌دهنده تاثیر آن برای بهبود بیماری ام اس نیز است. مصرف این کپسول به خصوص برای بانوان خواص زیادی داشته و بسیاری از مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کند.

کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟

ویژگی‌های کپسول روغن گل مغربی

کپسول روغن گل مغربی، کپسولی ژلاتینی است که در دوزهای مختلف، توسط شرکت‌های داروسازی تولید و به بازار عرضه می‌شود. مصرف این محصول بیشتر به زنان توصیه می‌شود اما استفاده از آن برای آقایان هم امکان‌پذیر است. کپسول این گیاه حاوی امگا6، لینولنیک اسید و گامالینولنیک است که تاثیر زیادی در بهبود عملکرد داخلی بدن دارد.
این گیاه قرن‌ها است که به عنوان ماده دارویی در طب سنتی استفاده می‌شود و امروزه به دلیل خواص و فواید فراوان، به شکل کپسولی نیز تولید و عرضه می‌شود. روغن این گیاه در طب سنتی برای بهبود ضرب‌دیدگی و کبودی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ساقه و برگ آن نیز در درمان التهابات پوستی تاثیر زیادی دارد. با توجه به خواص فراوان استفاده از کپسول روغن گل مغربی برای همه افراد امکان‌پذیر است، با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو با پزشک مشورت کرد.

خواص کپسول روغن گل‌مغربی

روغن و عصاره موجود در کپسول روغن گل مغربی باعث شده که این دارو از تمام خواص این گیاه برخوردار باشد. از جمله فواید و خواص این گیاه می‌توان به سلامت پوست، سلامت استخوان‌ها، نوروپاتی دیابتی، سلامت قلب و عروق و موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود قاعدگی: یکی از خواص مهم کپسول گل مغربی، رفع اختلالات دوران قاعدگی و یائسگی و بهبود علائم و مشکلات این دوران است. یکی از عوارض شایع دوران قاعدگی، سندروم پیش از قاعدگی یا PMS است که باعث مشکلاتی مانند درد و مشکلات گوارشی، تغییرات خلق و خو، تغییرات هورمونی و… می‌شود. مواد موجود در گل مغربی به خصوص گامالینولنیک اسید، پرولاکتین موجود در بدن را افزایش داده و این ماده نیز باعث کاهش عوارض قاعدگی می‌شود.
خواص کپسول روغن گل‌مغربی
  • کمک به زایمان طبیعی: از دیگر خواص کپسول روغن گل مغربی که به طور ویژه برای زنان است، می‌توان به تاثیر آن در انجام راحت‌تر زایمان طبیعی اشاره کرد. گیاه گل مغربی حاوی آنتی‌اکسیدان نیز است و این ماده در کنار ویتامین‌های موجود در قرص گل مغربی سفتی دهانه رحم را کاهش داده و به خروج راحت‌تر جنین در زمان زایمان کمک می‌کند. البته مصرف این کپسول در دوره بارداری باید با رضایت پزشک انجام شود.
  • بهبود ناتوانی جنسی: یکی از مهم‌ترین خواص کپسول روغن گل مغربی، کمک به رفع ناتوانی جنسی است. این خاصیت گل مغربی هم برای زنان و هم برای مردان است. ویتامین ای موجود در این کپسول، تستوسترون را افزایش داده و عملکرد طبیعی غدد جنسی مردان را بهبود می‌بخشد. مصرف این ماده میل جنسی را افزایش داده و به بهبود روابط زناشویی کمک می‌کند. ویتامین E موجود در این ماده از خشکی واژن نیز جلوگیری کرده و مشکلات رابطه جنسی در زنان را نیز کاهش می‌دهد.

عوارض مصرف کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی

مصرف صحیح کپسول یا پریموژل روغن گل مغربی و دوز مناسب این دارو عارضه خاصی ندارد اما زیاده‌روی در استفاده از آن مشکلاتی ایجاد می‌کند که عبارتند از:

  • کاهش انعقاد خون
  • سردرد
  • سوهاضمه و مشکلات گوارشی
  • حالت تهوع
  • درد معده و شکم
  • اسهال و شل شدن مدفوع و….

همچنین در صورتی که فرد دچار مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای باشد، مصرف این دارو مشکلاتی مانند التهاب دست و پا، جوش زدن و تحریک پوستی، تنگی نفس و خس خس سینه را نیز باعث می‌شود.

عوارض مصرف کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی

آیا کپسول روغن گل مغربی چاق‌کننده است؟

یکی از سوالات رایج در مورد کپسول روغن گل مغربی، تاثیر آن در نوسانات وزنی به خصوص افزایش وزن است. این کپسول اما چاق کننده نیست و مصرف صحیح آن در لاغری و کاهش وزن هم تاثیر دارد. اسیدهای چرب امگا 6 موحود در این کپسول متابولیسم بدن را افزایش داده و چربی‌سوزی را سرعت می‌بخشد. اسیدهای چرب موجود در این کپسول به تنظیم سطح قند خون نیز کمک می‌کنند. با مصرف این کپسول احساس گرسنگی کاهش پیدا کرده و افزایش احساس سیری نیز در مصرف کمتر غذا، لاغری و کاهش وزن موثر است. البته باید به این نکته توجه کرد که کپسول گل مغربی به تنهایی موجب لاغری نمی‌شود و برای کاهش وزن نیاز به رژیم‌غذایی مناسب نیز است.

طریقه مصرف قرص گل مغربی

برای بهره‌گیری از تمام خواص و فواید کپسول روغن گل مغربی باید برخی نکات را در مصرف این دارو رعایت کرد. از جمله این نکات می‌توان به دوز مصرف کپسول اشاره کرد. دوز روزانه 500 میلی گرم از این دارو برای بزرگسالان بی‌خطر است و در صورتی که عارضه خاصی برای فرد بروز نکند امکان افزایش دوز تا 1000 میلی‌گرم در روز وجود دارد. بهتر است این کپسول را همراه با غذا مصرف کرد زیرا ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در آن همراه با غذا بهتر جذب شده و تاثیر آن در بدن بیشتر می‌شود. زنان باردار و شیرده و افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند، تنها در صورت تایید پزشک قادر به مصرف این کپسول هستند. همچنین افزایش دوز کپسول روغن گل مغربی نسبت به مقدار گفته شده نیز تنها با تجویز پزشک امکان‌پذیر است.

خرید و قیمت کپسول روغن گل‌مغربی

خرید و قیمت کپسول روغن گل‌مغربی

خرید کپسول روغن گل مغربی از عطاری‌ها، داروخانه‌ها و دیگر مراکز فروش معتبر داروهای گیاهی امکان‌پذیر است. این محصول با قیمت‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شود. اختلاف قیمت این دارو به عواملی مانند برند تولیدکننده کپسول، میزان خلوص و ترکیبات دیگر موجود در کپسول، کیفیت و نحوه روغن‌گیری برای استفاده در کپسول و… بستگی دارد. مواردی مانند تاریخ انقضا و خرید مستقیم از تولیدکننده یا واسطه نیز در قیمت این محصول تاثیرگذار است.
برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین نوع کپسول روغن گل مغربی همچنین باید به نکاتی توجه داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه به تاریخ انقضا و برخورداری از مجوز غذا و دارو روی بسته‌بندی محصول
  • بررسی دقیق ترکیبات کپسول و اطمینان از سازگاری آن‌ها با بدن
  • خرید از فروشندگان معتبر

نوشته‌های مشابه

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه